mandag 2. april 2012

Asosial

Jeg blir mer og mer et asosialt menneske. Nå må ikke du tro at jeg alltid har vært slik. Jeg var for eksempel ikke slik for ett år siden. Nei, jeg var faktisk et særdeles sosialt menneske. Jeg vet ikke hvorfor, men det var mange mennesker som trivdes i mitt selskap. Du kan faktisk si at jeg var en populær mann. Et muntrasjonsråd. Jeg har alltid hatt mange venner. Jeg har kanskje færre venner i dag? Jeg vet ikke hvor mange jeg har. Jeg er likevel sikker på at det er mange der ute, der ute i regnet, som liker meg fremdeles. Men jeg driter selvfølgelig en god dag i det. Jeg ønsker ingen kontakt. Jeg behøver ro og fred. Alle mine nære venner har fått samme korte beskjed (skriblet ned på ulike prospektkort med bilder av severdigheter i Bergen): ”Jeg ønsker ingen kontakt med deg mer. Jeg har bedre ting å gjøre.” Brutalt, men rent og nødvendig. 


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar