mandag 2. april 2012

Min kones sang...


Jeg husker en nyttårsaftens formiddag. Min kone var i ferd med å tilberede en stor kalkun. Jeg satt med bena på stuebordet, filosoferte og gledet meg til kveldens måltid. Eva ville aldri ha hjelp på kjøkkenet. Hun var hundre prosent konsentrert. Hun kunne vært kokk. Hennes mat var alltid nydelig. Jeg hadde et passende kvantum alkohol innenbords. Jeg følte meg lykkelig. Lyden av vår favorittlåt, ”July Morning” av Uriah Heep, bølget gjennom vår leilighet. Det var en høytidelighet over det hele. Fra kjøkkenet kunne jeg høre Eva synge: - There I was on a July morning, looking for love… Hun hadde en forferdelig stemme. Hun kunne absolutt ikke synge. Men hun elsket å synge. Min kone hadde en sterk personlighet. 



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar