lørdag 31. mars 2012

Livet er ikke bare fornuft...


Jeg drømte om en kvinne med grønne øyne i natt. Det var en slags trollkvinne. Store, grønne øyne. Jeg liker den grønne fargen. Grønne øyne. Min kone hadde grønne øyne. Trollkvinnen var ikke ulik min kone, men hun hadde et mye større hode. Ja, det var faktisk et slags vannhode. Men hennes øyne var vakre. Hun ville spise min pikk. Det var et slags erotisk mareritt. Jeg liker kun kvinner med grønne øyne. Ikke spør meg hvorfor. Håpet er grønt, sier jeg. Ja, i alle fall lysegrønt. Grønt er åkrenes og skogenes farge. Skapelsens farge. Men det er egentlig ikke det grønne jeg tenker på. Jeg prøver å fortelle deg noe. Jeg leter etter de riktige ordene, de rette ordene, jeg leter og leter, men jeg tror egentlig ikke de eksisterer. Nei, dessverre. De eksisterer ikke. Men jeg tenker. Ja, jeg tenker på episoder hvor jeg har vært beruset av min begeistring. Beruset av begeistring. Tror du virkelig at livet er bare fornuft? Livet er ikke bare fornuft. Det er en stor sannhet. Livet er ikke bare fornuft. Det må du aldri glemme. Vi er ikke bare fornuft. Jeg har hatt kontakt med det hinsidige. Kan jeg bevise det? Du spør om jeg kan bevise det? Kan elefanter klatre i trær? Tror du at solen er grønn? Jeg kan ikke bevise at livet er mer enn fornuft. Du må oppleve det selv, kamerat.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar