onsdag 28. mars 2012

Vin og poteter


Vinen blir sugd opp i blodet fra magesekk og tarm. Absorpsjonen går vanligvis meget raskt. Vet du at det kan måles alkohol i blodet bare noen minutter etter at den er drukket? Hvis du drikker alkohol på full mage – jeg forsøker å unngå det – vil absorpsjonen gå langsommere. Ja, det kan ta flere timer. I løpet av den korte tiden alkoholen er i fordøyelsessystemet, før den har gått over i blodet, gir den ingen virkninger på resten av kroppen.


Hvor skal jeg? Det er faen meg det evige spørsmål. Jeg vet ikke hvor jeg skal. Men jeg føler likevel at jeg snart bør dra et sted.

Jeg husker min mor. Hun var en meget merkelig kvinne. Følsom og sterk. Sentimental og hard. Hun var usedvanlig god mot meg. Jeg tror ikke jeg fortjente det. Men en mor er en mor. Hun lærte meg å koke poteter. Jeg er evig takknemlig. Det er veldig få menn som kan koke poteter i dag.


 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar